دیدبان
علی لاریجانی در قم:

غرب خلاف وعده خود عمل کرد/ سنگ‌اندازی در مسیر توافقات به نفع غرب نیست

غرب خلاف وعده خود عمل کرد/ سنگ‌اندازی در مسیر توافقات به نفع غرب نیست
دیدبانعلی لاریجانی ظهر امروز در قم پس از دیدار با مدیران و مسئولان اداری قم، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره بازگشت کارشناسان هسته‌ای ایران از وین، اظهار کرد: توقع داشتیم مذاکرات ژنو مسیر توافق را تسطیح کند اما غرب خلاف وعده خود عمل کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این کاری که غرب انجام داد، سوتفاهم برانگیز است و یک نوع بداخلاقی سیاسی است که توسط آمریکا و کشورهای غربی انجام شده است، غربی‌ها تفاهماتی را انجام می‌دهند ولی در مقام عمل شرایط انجام این توافقات را فراهم نمی‌سازند.
وی تصریح کرد: اگر در مسیر توافقاتی که در ژنو انجام شد، سنگ اندازی شود و به نتیجه نرسند، این به نفع غرب نخواهد بود و این طور تحلیل می شود که حرکات اخیر آمریکایی ها، کارشکنی در مسیر اجرای توافقات صورت گرفته است. مذاکرات اخیر برای تحقق توافق ژنو و اجرایی کردن آن بوده است و حرکات اخیر غربی ها، سوتفاهماتی را به وجود آورده است.
لاریجانی در پاسخ به سئوالی درباره پرداخت مبالغی به نمایندگان از سوی برخی سازمان ها، نیز گفت: من از عدد و رقم مطلع نیستم ودر گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس نیز اسم کسی برده نشده و فقط به این نکته اشاره شده است که مبالغی در قالب بن به آنها داده شده است تا در اختیار افراد بی‌بضاعت قرار گیرد که این کار مسبوق به سابقه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته باید بررسی شود که سازمان تامین اجتماعی حق چنین کاری را داشته یا نه و این مسئله براساس قانون مشخص می‌شود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، باید با آن برخورد شود، البته در این مسئله نمایندگان واسطه میان تامین اجتماعی و نیازمندان بوده‌اند و کمیته‌امداد نیز گاهی چنین کارهایی کرده است.
 
 
منبع:تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن